fredag 31 juli 2009

Med matte på jobbet

Idag fick jag följa med matte till jobbet. Ett stort ställe med många olika rum att inspektera och se vad som finns i. Och ett helt gäng med trevliga tanter som ville klappa mig. En av dem var dock lite roligare än de övriga, och henne smet jag in till några gånger bara för att få lite extra mycket kel.
Matte tog en promenad med mig, ner till sjön, och trodde väl i sin dumma enfald att jag skulle stoppa ner tassarna. Men glöm det, matte - här är det inga fötter som vill bli blöta! Så jag studsade istället vidare och hittade en hare att skälla på.
Jag skulle nog kunna få följa med hit fler gånger, för matte hävdar att jag är jätteduktig och sköter mig perfekt. Vad gör man inte för att få lite gos av tanterna? Man måste ju visa upp sin bästa sida, det har jag fått lära mig hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar