tisdag 5 januari 2010

Jag - en säl????

Att gå till dagis igår innebar något som jag inte hade räknat med: matte hade gjort upp planer med fröken om att jag skulle bli trimmad och bli av med en hel del av min långa och fina päls!!!! *grrr* Hur kan de bara göra något sådant mot mig??? Och just när det är som kallast... *surar*
När matte fick syn på mig på kvällen sa hon direkt att det kändes som att klappa på en säl eftersom min päls var så kort och mjuk... Jag känner mig rejält förnärmad...!!! Jag är hund, och ingenting annat!
Jag längtar till jag får tillbaka min päls igen - känner mig faktiskt lite naken just nu... *suck*

2 kommentarer:

  1. Tja polarn!
    Bli trimmad är inget vidare, själv har jag blivit kammad och kloklippt, det gillar jag inte heller, min matte fattar inte hur kittlig jag är, jag vrider mig till en liten boll och försöker bli osynlig, men lyckas inte komma ur hennes grepp. Typiskt!
    Dom ska nog dra på mig täcket och ut i 16 grader kyla nu. Sen hoppas jag få chansen till en stund i mattes knä, hon är så mysig och gosig och mysa med i värmen framför brasan.
    Tass på dig Agnes

    SvaraRadera
  2. Själv lägger jag mig ner på trimbordet och sover bort tiden när fröken skalar av mig pälsen... Fröken säger att jag är en exemplarisk vovve att göra fin... *ler stort* Man blir nästan lite stöddig när man får så fina komplimanger...

    SvaraRadera