lördag 6 mars 2010

Dumma, fula vovvebebisar *sotis*

Har just fått höra att jag ska bli storasyster, min hundmamma Humlan (www.vovve.info/hnoss) ska få nya vovvebebisar. Fattar dock inte varför hon måste skaffa sig fler än de fyra hon fick för snart två år sedan då jag och mina syskon föddes. Räcker inte vi??? Hur kan hon vilja ha ett gäng nya små löjliga "korvar" som ålar omkring runt henne och bara ser henne som en matstation??? Men nej då, hon ska ha nya fyrbenta (fula) bebisar...
Matte och husse har sagt att de gärna gör ett besök där, hoppas bara att de inte vill ha fler vovvar än mig här hemma. Jag vill inte ha konkurrens om att få ligga och gosa mig i matte och husses säng - och sova på husses arm... Har det så bra med all uppmärksamhet jag får när jag är ensam vovve här...

5 kommentarer:

  1. Syskon?? *fnys* Det har jag också fått, men det är bara små konstiga saker, antagligen pudlar!!
    Nu ska jag bli storebror också. Kanske också blir pudlar.
    Fattar heller inte vitsen med dessa konstiga saker.
    //Marodören Amos

    SvaraRadera
  2. Och löjliga är de också - har ju inte ens ögon att titta med... Och de är ju så små att man inte får leka med dem - då får man bara tillsägelse att man måste akta sig så att man inte skadar dem. Fattar inte varför man ska ha såna varelser hemma...

    SvaraRadera
  3. Vänta du bara söta fröken blå tills träffar din småsyskon på kennelträff i sommar! Då kommer du förstå hur kul det är med dem :)
    Kram fr valpmatte!

    SvaraRadera
  4. Valpmatte, jag vill i alla fall inte få höra att de där fula små varelserna som kallas "valpar" är mycket sötare än vad jag är!!! Fattaru inget, va??? *suck*

    SvaraRadera