tisdag 21 september 2010

Hur gör man för att väcka en matte??? Jag vet...

Kissnödig framåt morgonkvisten, matte och husse ligger och sover - vad gör man??? Jo, man kryper tätt intill matte och tittar lite diskret på henne - hon märker det, men gör inga tendenser till att kliva ur sängen... Då lägger man sitt lurviga huvud, tungt, i nacken på henne - fortfarande ingen reaktion. *suck* Själv håller man på att pinka på sig, och hon låtsas bara som om inget har hänt. Hallåå, fattar hon ingenting? Jag behöver ut!!! Nu!!!
Jaja, sista utvägen är alltså att studsa upp och lägga sig raklång på hennes rygg och sucka henne i örat - då vaknar hon. Yipee, äntligen får man kissa!!! Fast ni skulle bara höra hur gnällig hon är - absolut när det regnar om morgnarna... Men det bryr jag mig inte om, bara jag får komma ut - då kan hon ju passa på att hämta in morgontidningen samtidigt säger husse (som fortfarande ligger kvar i sängen och har det skönt).

1 kommentar:

  1. Matte o hussefolket är en knepig sort, antagligen blandraser allihop. Jag brukar ställa mig med nosen ½ cm från mattes eller husses nos och kör med hypnos.
    Det brukar funka, kanske det är mina morrhår som killas?
    //Amos

    SvaraRadera