fredag 25 februari 2011

Byta plats

Matte väckte mig imorse och sa att hon var trött och ville slappa hela dagen. Hon frågade om hon kunde få ta min plats på dagis idag, så att hon bara kunde ta promenader och ligga i en soffa och njuta.

Men hallååå, var skulle då jag befinna mig??? På hennes jobb, mitt bland datorer och papper och telefoner - hur skulle jag fixa det??? Mina tassar är för stora för knapparna på tangentbordet, och jag har inte lärt mig hur man svarar fint i telefon. Det enda som gjorde mig sugen att byta plats med henne var fikastunderna som hon brukar prata om... Och en god fredagslunch skulle inte heller sitta helt fel...

Men jag sträckte ut mig i sängen, gäspade och funderade en stund. Och valde sedan att lugnt och bekvämt behålla min plats på dagis, och bara invänta att husse kommer och hämtar mig i eftermiddag. Det är livet, det...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar