söndag 22 februari 2009

Snö!!!

Åh, vad kul jag hade imorse! Snö ute, och jag fick springa omkring och busa i allt det där vita, kalla... Husse tog fram stora skyffeln och lekte med snön han också - fast han kallade det visserligen för att han "skottade och gjorde fint". Men jag såg nog att han tyckte det var kul - för till sist började han dessutom göra bollar och kasta iväg åt mig... *ler* Jag sprang som en tok på tomten och njöt när snön yrde upp runt hela mig. Men sedan kallade matte in mig - och ni förstår väl vad som hände då??? Jo, hon tog in mig i duschen och duschade mig för att få bort alla vita snöbollar som fastnat i min päls... Just när jag hade som roligast blev jag inkallad... *suck* Man får aldrig ha kul!!! Jag fattar bara inte varför hon alltid tycker det är så oerhört kul med vatten?!?!?!
Nu har det dock kommit lite för mycket snö så det är lite jobbigt att komma över vallarna - jag får ju snö på hela magen! Och inte är det skönt att sätta sig och göra sina behov för då fryser jag... *brrr* Men husse har gått ut nu igen, så förmodligen är det hans lekstund ännu en gång med snön... *flinar* Matte och jag låter honom hålla på, vi vill inte störa honom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar