tisdag 2 februari 2010

Besök hos doktorn

Jag varnar er - lita aldrig på människofolket!!!
Igår hämtades jag från dagis, åkte hem och fick middag (som jag givetvis glufsade i mig). Därefter frågade matte glatt om vi skulle "åka bil till doktorn och lämna lite blod". Jag missförstod henne och trodde i min dumma enfald att hon menade att jag skulle få blodpudding *suck*.
Hur som helst, jag ställdes på ett kallt bord (frös om tassarna) och var tvungen att stå helt stilla för att doktorn skulle kunna sätta en nål i benet och sno lite av mitt blod. Dumma tjuvtanten doktorn - man tar inget från mig utan att be om lov! *grrr*
Matte och husse pratar något om att jag ska få ett hundpass och att det var därför som jag var tvungen att besöka doktorn - och då är min fråga: måste jag ha ett foto i passet?
Men som straff för att de lurade mig fick matte och husse betala dyrt... De ska banne mig inte tro att jag (som är det bästa de har) är billig i drift, heller... Att skicka mig till doktorn kostar... *flinar*

2 kommentarer:

  1. Lowis kommenterar!
    Ja när jag är hos doktorn då har jag fått beröm för jag sträcker fram tassen, men å andra sidan har jag varit riktigt sjuk när jag varit där, så jag vill bara ha hjälp att bli frisk igen, kanske därför.
    Men vad ska du göra, ska du med på resa???Har tjuvlyssnat på mina vuxna, dom kommer snart att lämna mig för att själva resa bort. Men hörde att jag ska till farmor, hon är en lugn och snäll tant som ger mig mycket gott. Så det blir nog ok, även om jag kommer att sakna mina!
    Tass på dig Agnes, Lowis

    SvaraRadera
  2. Mina människor pratar något om att jag kanske ska ut och flyga, och då måste jag tydligen gå förbi en farbror på flygplatsen och visa mitt pass. Men jag vill inte - tänk dig själv att sitta ensam i en bur ett antal timmar utan att kunna gå på toa... *brrr* Inte roligt. Men ok, det viktigaste är väl ändå att jag får vara hos matte och husse - då får man väl offra sig...

    SvaraRadera