tisdag 13 april 2010

Grundlurad...!

Ingen kul dag på dagis - vi fick besök på dagis idag: tant och farbror veterinären! *gulp* Snälla människor, javisst - men om de kommer och hälsar på så där utan att vi blivit förvarnade anar man direkt oråd. Och mycket riktigt - de tog fram stora nålen och började sticka oss små oskyldiga varelser... De sa att det var dags för den årliga vaccinationen - finns inte den att få instucken i en kanelbulle eller något? Måste de verkligen sticka oss???
Jaja, bara att bita ihop och visa sig stor och vuxen - man är ju ändå storasyster nu och får väl inte bete sig som värsta lipsillen heller...
När jag kommer hem ikväll ska jag tala om för matte och husse vad jag tycker. Jag gillar inte att bli lurad och gå i tron att det skulle vara en helt vanligt dag på dagis när de faktiskt visste vad som skulle hända... *grrr* Jag gillar inte nålar!!!

4 kommentarer:

  1. Åh stackare, va taskiga dom är som inte talar om vad som skulle hända på dagis. Själv har jag lite matvägran just nu, dom blir så oroliga och då genast får man massor av godsaker, å dom äter jag..ler riktigt stort...
    Min stora "lilla" matte är på sjukhus, det är ju henne jag alltid sover hos, då allt blir så konstigt. Matte säger att jag sympaticerar med henne, hon äter inte heller.. Sådan jycke,, sådan matte.
    Men nu hörde jag att snart husse ska komma hem, då brukar det bli fika. Så bäst att lägga mitt söta huvud på sned så får jag en och annan bit av honom. Matte sa att i kväll väntar 5 km joggingtur, sånt gillar jag!
    Brukar du ta med dig dina på springtur, mer än när dom jagar dig....
    Min granne är världens snällaste, hon brukar ropa på mig och sen hör jag hur hon frågar matte får jag ge henne något gott??? Då skulle matte bara våga säga annat än ja, för annars kommer jag inte tillbaka.
    Nos på dig

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag brukar ge matte och husse en springtur med jämna mellanrum - kopplet sträcks och jag skuttar med raska steg långt framför dem. Då är de tvungna att "jogga ikapp" med mig... *flinar* Igår kväll ryckte matte päls ur mina öron, för hon sa att jag verkade höra dåligt - så nu har jag inte det att skylla på när jag inte vill vara lydig... *suck* Kanske kan man skylla på lite öronvax?!?!

    SvaraRadera
  3. Tack Agnes för att du tror att jag överlever i morgon. jag vet det där med sladdar men jag kan inte låta bli, nu drar jag ut dem ur kontakten innan jag käkar dom. Innan har jag oxå velat gå på dagis men nu vete sjutton, finns det veterinärer överallt????

    SvaraRadera
  4. Fy bövelen för dessa voodoomänniskor, som springer omkring med nålar och ska stickas. Veterinär? *fnys*
    Jag skulle stå på ett bord medans voodootanten skulle sticka mig i nacken. I nacken? Aldrig i livet, så jag hoppade ner från bordet, med nålen i nacken. Då blev voodootanten arg. *fnys*
    trodde hon att jag skulle gå på något så dumt.
    Du, människor är bra knepiga ibland.
    Puss från Amos!

    SvaraRadera