söndag 11 april 2010

Mossrivare

Idag var det fint väder, matte planterade blommor i trädgården och husse klippte ner en ros. Snäll som jag är ville jag hjälpa till - detta innebar att jag tyckte mig se väldigt mycket mossa i gräsmattan. Det tyckte jag var fult, så jag ryckte upp mossan (smakade lite konstigt och dessutom fick jag jord i munnen - men vad gör man inte för att hjälpa till???)
Jag tror dock inte att min hjälp uppskattades, för jag fick höra flera gånger att det var "usch och fy". Jag lade av direkt (så länge de såg vad jag gjorde), men när de vände sig om började jag fixa till trädgården lite till - det ÄR inte fint med mossa...
Jag är nog den bästa (miljövänliga) mossrivare som finns - och när jag ätit tillräckligt med mossa ger jag ifrån mig lite gödsel också...

3 kommentarer:

  1. Jag har packat min springivägfortväska och blir det mer bekymmer här så kommer jag direkt. Idag har de dock varit ganska lugna så de får en chans till. Du och jag hade nog blivit ett bra team, du river mossa och jag planterar blommor.Vi hörs
    Doris

    SvaraRadera
  2. Tröttnar du på mossrivandet, så kan man gräva lite i rabatter också eller dra upp pinnar, som matte slår ner i rabatten. jag lovar det är skitskoj och så får man fart på matte också. :)
    //Marodören Amos

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen vad man kan roa sig med i trädgården! Igår sysselsatte jag mig även med att jaga flugor och försöka nosa på en fjäril eller två - men inte heller detta får man göra... *suck* Vad är egentligen tillåtet??? Det kan ju inte vara meningen att man bara måste ligga still och vänta på att matte ska bli klar så att man kan få gå in och äta lite mat...

    SvaraRadera