torsdag 8 juli 2010

Bulor i huvudet

Mattes nya knep för att få mig att inte skälla (hälsa högljutt) på andra hundar: Kasta prick med köttbulle i mitt huvud för att distrahera mig så att jag hellre vill tugga än att skälla. Detta trix läste hon i tidningen Hundsport, och tyckte det verkade effektivt...
Men herregud, jag kommer ju att ha fullt med bulor i hela huvudet - hon har ju sina köttbullar i frysen och då är de ju stenhårda... Så förvirrad som hon är lär hon väl glömma bort att tina dem före promenaden...
Jag tänker låna husses mc-hjälm innan nästa promenad - som säkerhetsåtgärd...!!!

2 kommentarer:

  1. Lowis säger
    Åh vad korkade idéer dom har, köttbullar är ju annars väldigt gott att stoppa i munnen...ler...
    Själv så tycker jag att det är VARMT nu, gillar inte så vidare att bada, så det kan bli lite svettigt vissa dagar, men båten den älskar jag. Då vet man liksom att alla är inom kort räckhåll!
    Men du kan hundar få myggbett???? Jag har massor av saker som kliar.....
    Mötte en snygg Malte härom dagen, åh vad kär han blev i mig, han var svart o ....snygg........kär....

    SvaraRadera
  2. Jag har inga myggbett, men det kliar på mig ändå. Tror att det är värmen som gör det... Värmen är jobbig, men matte brukar lägga en blöt handduk på min rygg så att jag blir sval... Jättemysigt, det borde du testa.

    SvaraRadera