söndag 12 december 2010

Ensam med mormor

Idag åkte matte och jag till mormor och Nellie - det är alltid lika kul. Men när vi skulle åka hem upptäckte matte att vår bil var kvaddad av någon som heter "smitare". Bilen gick inte att åka i. Matte svor och dumpade av mig hos mormor, själv åkte hon tunnelbana hem till andra sidan stan (tog över en timme dit) för att hämta vår andra bil. Jag tycker inte om att åka kommunalt, nämligen. Men det var mysigt hos mormor för där fick jag korv.
Nu är vi hemma igen, matte verkar trött och ledsen så jag har lagt mig hos henne som sällskap... Tror hon behöver det.
Tur ändå att det bara var bilen som blev skadad - tänk om jag och matte funnits där... Usch, jag vill inte tänka så långt...

1 kommentar:

  1. Mmmm...tur att det gick ändå så bra att ingen kom till skada, för....det är ju bara en bil som gått sönder!
    Husse hälsar fr ett ganska varmt (+28 & moln) Kuala Lumpur hem till matte & lilla Fröken Skrutt!

    SvaraRadera