torsdag 31 mars 2011

Puppisar - är det något gott?

Jaha, då var det dags igen. När jag har varit ute och kvällskissat klart inför natten står matte startberedd att dra på mig en liten löjlig byxa som jag måste ha om nätterna... Hundar ska inte ha kläder - fattar hon ingenting eller??? Det är ju bara pinsamt - tänk om någon av mina kompisar skulle se mig...!!! Nä du, jag ska nog försöka slingra mig ur den där löjliga saken när matte sover.

Och husse pratar något om att jag inte vill ha några "puppisar". Vad är puppisar för något - är det samma sak som godis??? I så fall vill jag väldigt gärna ha puppisar... *hmmm* Måste försöka lista ut vad det är matte och husse pratar om egentligen. Ska kolla med dagiskompisarna när jag träffar dem igen, just nu sitter jag i ett eget rum ("karantän", säger matte). Själv trivs jag ganska bra med lugnet - killarna var så väldigt intresserade av mig sist jag mötte dem. Man kan ju bli trött för mindre, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Ok, kompis!
    Du o jag är i samma sits hör jag. Men jag har inga byxor, o det är jag glad för. Lowis hade det för ett tag sedan, ha ur löjligt. Men hon fick inte vara i sängen annars för matte! Va taskiga dom är dom där tvåbenta...
    Nos på dig, o visst är det kul när killarna gillar en alldeles extra....

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att vara poppis bland killarna. Men jag får inte träffa dem just nu - sitter ju i eget rum på dagis några veckor till... Fattar inte varför...
    Och det där med byxan: hellre byxa på och sova i mattes o husses säng, än att vara byxlös o behöva sova i korgen... Jag gömmer mig under husses täcke så syns jag inte...

    SvaraRadera