torsdag 7 april 2011

Välkommen, lillsyrran!


Du är varmt välkommen att flytta hem till mig och min familj. Men du måste först lära dig vilka regler som gäller:
1. Jag är störst, bäst och vackrast (har matte sagt) - alltså är det jag som bestämmer.
2. Försök inte äta upp min mat - den är MIN!!! Däremot, om jag fortfarande är hungrig efter måltiden har jag rätt att äta upp DIN mat.
3. Din sovplats är på golvet - det är bara matte, husse och jag som får sova i den stora och mysiga sängen. Försöker du hoppa upp i sängen kommer jag snabbt att kasta ner dig...!
4. Vill du göra matte riktigt "glad" ska du tugga mattfrans, krafsa på mattorna, tugga i dig allt utomhus och pinka på golvet... *flinar elakt*

Men du - om någon är dum mot dig så lovar jag att försvara dig. Du är ju trots allt ändå min lillasyster...

2 kommentarer:

  1. Nu Agnes ska du vara snäll mot lilla Ida! Tänk hon har lämnat sitt hem o kommer helt ensam o rädd hem till er! Du som är stora syster måste visa henne alla trevligheter, lovar att det är bättre att dela dem än att göra dem ensam.
    Ok du är nog lika stor o klok som jag. Men det värsta är att om dom små sägs att dom är såååå söta!!!!
    Hm, ok alla är olika. Men ta hand om syrran o trösta henne om hon blir lite ledsen. Hon kan väl som Elsa få sova vid fötterna, jag tar alltid uppe!
    Nos o tass till er båda. Mys nu när ni blir två!!!!

    SvaraRadera
  2. Jaja, jag SKA vara snäll mot henne. Men givetvis måste jag ju få skrämma henne lite... :-)
    Ska bli kul att bli storasyrra, jag är duktig på att ta hand om mina nära o kära...

    SvaraRadera