måndag 9 februari 2009

Min första hälsning...

Idag har jag fått min första hälsning här på bloggen! Vera (en svart schnauzerfröken) talade om för mig att hon inte heller tycker om att åka kommunalt i trafiken, och att hon nu ska flytta ut till landet där det inte finns någon t-bana. Det tycker jag var gulligt gjort av hennes ägare... Tänk att de flyttar enbart för hennes skull!!! Nästan så man skulle vilja ge dem en rejäl slick över hela ansiktet och tala om hur snälla de är mot sin Vera.
Min matte och husse är faktiskt också ganska gulliga, trots allt... Ni vet ju hur mycket jag hatar att åka i de där stora läskiga sakerna som heter "buss" - jag lyckades tydligen skaka tillräckligt mycket sist så att matte förstod min rädsla. Mina ägare bestämde sig i alla fall för att köpa matte en egen liten bil att transportera oss i. Så nu kan jag få krypa in i min hundkorg och sova bort resan hem från dagiset istället för att sitta i mattes knä på bussen och smutsa ner hennes kläder - som hon alltid tjatar så mycket om *suck*. Men vaddå, hon har väl tvättmaskin?!?!?!?! Klart att hon blir smutsig om hon sätter mig i knät, vad trodde hon egentligen??? Gnällkärring...

1 kommentar:

  1. Hej Agnes,
    Vi träffades senast i somras du och jag. Men nu tycker jag det är dax för ett möte igen. När du kommer in till den stora stan Stockholm och hälsar på vill jag bjuda dig på lunch på hundcafeét Himelska Hundar bara för att du är så duktig. Du får gärna ta med dina ägare också. Du vågar ju inte åka de stora otäcka bussarna så det är väl bästa att din matte eller husse kör dig hit.

    En stor och varm klapp och klining får du från mig. Dina ägares vän Karin

    SvaraRadera