söndag 8 februari 2009

Hur kunde den där trasselsudden vara så smart...???

I fredags var vi hemma hos min "mormor" (mattes mamma) och hennes lurviga vovve, Nellie. Alltid lika kul att komma dit och busa med Nellie, äta upp hennes mat framför nosen på henne och leka med hennes mjukisdjur. Jag retade henne för att hon inte var lika smart som jag, och att hon ALDRIG skulle klara av att förstå sig på hur en aktivitetsboll fungerar. Hon surade till, tassade till mig över ryggen och talade om att hon nog minsann var lika klyftig som jag... *fniss* Jaja, tänkte jag - det tror du bara... Gammal som du är...
Nu har Nellie fått sin egen boll - och jag är tvärförbannad!!!! Hon lyckades förstå hur den där dumma saken fungerade på bara en liten stund (själv lyckades jag inte få ut matbitarna på över två veckor när jag fick min boll - men jag får väl skylla på att jag var så ung när jag fick den). Det känns lite snöpligt, men tro mig - jag ska nog komma på något som Nellie aldrig fixar... För trots allt så vill jag ändå tro att jag är lite smartare än vad hon är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar