fredag 13 februari 2009

Försökte smita...

Matte kavlade upp ärmarna, tog av sig klockan - och gick mot mig. Då förstod jag vad som var i görningen: bad!!! Jag gjorde ett försök att gömma mig, men matte hann ikapp mig... *suck* Så jag hamnade i badet, blev shamponerad om ben och nos (hur kul är det att få lödder i nosen???) och därefter upp på trimbordet för att bli kammad, kardad och fönad. Men när matte började kalla mig för "Fluffen" för att mina ben blev lurviga av allt fönande och kammande tyckte jag att hon gick till överdrift. Ville ner på golvet till mina tuggisar istället och bli kletig och äcklig i pälsen, bara för att reta matte för att hennes jobb med min päls var helt i onödan... *flinar*
När jag var klar på bordet fick jag gå ner på golvet igen. Men tro inte att det var lek som gällde för min del! Då dök det upp ett utställningskoppel som träddes över mitt huvud, och så skulle matte och jag ta promenader i hallen. Som lockbete höll hon en köttbulle framför nosen på mig... *smack* Jag spelade lättlurad och gick så fint jag bara kunde, för då fick jag ju mer och mer köttbulle... Imorgon är det tydligen utställning som gäller - TopModel, modell vovve...

2 kommentarer:

  1. Hej syrran!
    Skit i det där vet´ja. Ta köttbullarna bara.
    En vink från den andra Agnes.

    SvaraRadera
  2. Hörde några rykten om att du var jätteduktig och åt massor med köttbullar i ringen i helgen.... Bra jobbat Agnes!
    Jag är så stolt över dig och hoppas att du kan förlåta mig för all tråkig timning jag utsätter dig för.
    Massor av kramar,
    "valpmatte" Pernilla

    SvaraRadera