tisdag 3 mars 2009

Morgonpigg...

Imorse vaknade jag ganska tidigt, matte klagade att det fortfarande var natt och att jag borde sova! Men jag var utvilad och ville hellre gå upp och busa med matte och alla mina roliga mjukisar... Fattar inte varför matte är så gnällig - klockan var ju faktiskt 03:39 och det är väl inte tidigt?!?!?!
Jag tyckte att matte var elak och därför surade jag när det var hennes tur att tala om för mig att vi skulle åka till dagis. Då låtsades JAG sova, och inte höra vad hon sa... *tjurar* Men vet ni vad hon gjorde då? Jo hon kvittrade glatt, lyfte upp mig ur sängen och såg till att jag åt min frukost och gjorde min morgontoalett. Jag tror inte att det finns många som tycker om att höra en så där pigg och lycklig ton när man är precis nyvaken...!!! *suck*
Det ska bli skönt när husse kommer hem igen, för då kanske jag kan få honom att gå upp med mig när jag känner för det även om det råkar vara natt (enligt matte). Efter att ha varit borta från mig några dagar så tycker jag faktiskt att han får ställa upp på detta - för min skull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar