måndag 2 mars 2009

Matte och jag

Då var det då dags igen; husse har åkt iväg och lämnat mig några dagar. Så nu får jag vara ensam med matte... Jag sörjer! Jaja, jag vet - det är ganska mysigt att få ha matte för mig själv och krypa upp i hennes famn och sova en stund (men det törs jag inte säga till husse för då blir han så besviken att jag inte saknar honom...).
Snart ska matte ut och leka i snön (hon verkar lika tokig som husse i att skyffla det där vita framför sig med spaden), och då får jag roa mig i snön jag också... Men matte brukar kasta snö på mig, och jag frustar och skakar på mig - inte alls roligt att få snö i nosborrarna! *brrr* Jag ska nog se till att behålla lite snö i min päls så att jag kan skaka av mig på henne när vi går och lägger oss... *flinar rått*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar