söndag 8 mars 2009

Trimkurs

Imorse talade matte om att hon och jag skulle göra en utflykt. Hon sa att vi skulle åka och hälsa på lite vovvar. Det tyckte jag lät jättespännande, så det var ju klart att man var förväntansfull. Visst, det fanns hundar dit vi åkte - såg dessutom ut ungefär som jag, enda skillnaden var färgen - men det var tydligen inte meningen att vi skulle busa och rasa av oss. Det förstod vi allihop ganska snabbt. Vi åkte nämligen upp på bord, och därefter fick våra mattar instruktioner på hur de skulle göra oss fina genom att trimma bort vår päls och därefter maskinklippa oss... *suck* Hur kul är det en hel söndag? När man annars hade kunnat få vara hemma och busa med alla sina leksaker...!!! Jag försökte pipa och protestera lite, men matte lyssnade inte till mig, så där fick jag stå och bli av med pälsen...
Nu har vi äntligen kommit hem, och jag är jättetrött. Matte klagar på att hon har ont i ryggen efter att ha stått upp en hel dag, men det tycker jag är rätt åt henne. Något straff ska hon väl ändå ha för att hon tvingade mig att stå fint en hel dag på trimbordet...!

1 kommentar:

  1. Vill man vara fin så får man lida pin....både hund och matte :)

    Ni gjorde superbra ifrån er bägge två på kursen idag och Agnes blev så fin! Och finare kommer hon att bli när hon är färdigtrimmad, med en sån duktig matte så kan jag garantera det!

    KRAM,
    Pernilla

    SvaraRadera