onsdag 23 juni 2010

Jag kommer att sakna mina fröknar...

Nu är det snart semester - då stänger mitt älskade dagis för sommaren. Och jag har råkat höra att jag inte ska dit igen efter sommaren, jag ska börja nytt dagis!!! Hjälp, jag blir nervös - tänk om jag inte hittar några nya kompisar? Och är de där nya människorna lika gulliga som de fröknar jag har idag???
Matte och husse har gjort ett studiebesök på nya dagiset och sett att de har en hel flock av såna som jag (alltså dvärgschnauzrar) men vad gör väl det - jag vill vara kvar hos mina favoritfröknar!!
Men jag tror att matte har lite dåligt samvete för att de byter dagis åt mig, för just nu får jag lite extra godis här hemma. Hon säger att hon är lite svag för mig... Och tro mig, jag kommer leva länge på att det är synd om mig, för godis är gott! :-)

4 kommentarer:

  1. Åh vad skönt för dig att få semester. Lite avis på att du går på dagis, men jag blir så nervös, så jag fixar inte det. Men hörde att matte pratade om att ho skulle leta efter någon som kunde ha mig på dagarna efter sommaren, så jag slipper vara ensam så ofta. Men då ska det vara "rätt" person sa hon. Så vi får väl se ...nu har jag det sååååååå skönt, kom just hem från en sjötur, du kan inte ana vilket spår jag fick upp, lyssnade inte alls och nosen i backen, sen bar det av.... men vände sedan, tänk om dom skulle fika eller om dom åker hem utan mig.
    Mina pratade om Stockholm, hm...har bara varit där en gång, så vi får väl se om det blir nya äventyr dit.
    NOS NOS

    SvaraRadera
  2. Stockholm är bra - där bor jag, världens bästa jycke... :-)

    SvaraRadera
  3. Det blir ingen rökning för mej, man måste vara 18 för att köpa cigg och det är ju ganska lågnt dit när man bara är ett...........men de kanske räknar i människoår för då är jag ju sju bast....jag tänker en runda till
    Nos på dej Agnes och akta dej för sillen i midsommar

    SvaraRadera
  4. Tror att det kommer gå jättebra på det nya dagiset och jag tror inte att du behöver vara nervös =) Du får inte glömma bort oss och du måste komma och hälsa på!

    /Therese din "gamla" dagisfröken!

    SvaraRadera