söndag 13 juni 2010

Tre hoppande jyckar...


Promenaden imorse blev kul - det sprang ut tre häftiga jyckar med långa bakben och öron precis framför mig och matte...!!! Jag blev så nyfiken så jag satte mig ner och bara glodde - ville absolut leka med dem men det fick jag inte för matte. Hon sa dessutom att det inte var hundar, enligt henne var det något som kallas för "hoppe-harar". *hmmm* Jag tror inte att matte har läst boken om alla hundraser som finns - det MÅSTE finnas en hund som ser ut som de där gjorde...!!! *fnys* "Hoppe-harar" - vad är det för trams, jag såg väl att det var hundar!!! Tror att hon behöver nya glasögon - jag får väl leka ledarhund åt henne tills hon köpt nya ögon...

6 kommentarer:

  1. Kolla dom noga förom har godis me sej som dom tappar. Små kulor...

    SvaraRadera
  2. Aha, är det därifrån gosakerna kommer??? Ska genast komma ihåg det nästa gång de springer förbi, då ska jag hålla koll... (Hoppas bara inte matte ser mig när jag tuggar - hon brukar säga att jag är äcklig...)

    SvaraRadera
  3. Ska bara tala om att nu har min matte sommarlov i 9 veckor, då ska hon bara pyssla om mig har hon sagt, så jag kommer att må som en prinsessa!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken tur du har, Lowis! En matte som har 9 veckors sommarlov - min matte kommer bara vara hemma med mig i 3 veckor. Men förhoppningsvis kan husse vara hemma några extra veckor så vi hinner gosa riktigt mycket...

    SvaraRadera
  5. Är din matte knäpp??? Hundar eller inte, buss på dem bara!
    //Amos
    Ps. matte önskar en trevlig pingst!
    *muttrar* "Pingst" Vaaad är det?
    //Amos

    SvaraRadera
  6. Jag törs inte jaga dem - de är ju tre mot en... *suck*

    SvaraRadera